اینستاگرام عروسی باما تلگرام عروسی باما اینستاگرام عروسی باما تلگرام عروسی باما
تاریخ انتشار:
نویسنده: مریم ندایی

افسردگی در دوران بارداری

افسردگی در دوران بارداری

افسردگی معمولا در دوران بارداری تشخیص داده نمی شود:


حدود یک نفر از 10 زن باردار در طول دوران بارداری خود مشکلات روانی را تجربه می کند. بیشتر این افراد تا زمان به دنیا آمدن  فرزند خود قادر به تشخیص افسردگی و سایر مشکلات روحی – روانی خود نیستند.


 ویدئوی منتشر شده توسط یکی از موسسات خیریه به افراد باردار توصیه می کند به هنگام مواجهه با اضطراب و افسردگی حتما به دنبال حمایت و پشتیبانی افراد متخصص و خانواده خود باشند. این کلیپ کوتاه داستان زندگی زن بارداری را نشان می دهد که  دچار افسردگی است. این فرد متوجه می شود که نمی تواند هیچ کسی را تحمل کند و دچار اضطراب و تشویش است. حدود 10 الی 15 درصد از زنان باردار مشکلات روحی همچون اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند اما علی رغم شباهت این افسردگی به افسردگی بعد از زایمان باز هم بیشتر افراد قادر به تشخیص آن نیستند.


نشانه ها و علائم اضطراب و افسردگی می تواند در برگیرنده احساس ناراحتی، نا امیدی؛ تحریک پذیری ، از دست دادن علاقه و تمایل برای انجام فعالیت های مختلف باشد. بیشتر افراد در دوران بارداری خود نسبت به روزهای عادی، احساسی تر هستند اما این ویدئو پیشنهاد می کند که اگر متوجه شدید ناراحت هستید و چیزی شما را خوشحال نمی کند به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و از حمایت های آنان بهره مند شوید. زمانی که باردار هستید، باید حس خوبی در مورد این موضوع داشته باشید و به این فکر کنید که قرار است فرد جدیدی وارد زندگی شما شود. اگر چنین نبود ممکن است احساس نارضایتی و گناه داشته باشید. در این شرایط ماما یا پزشک می تواند به شما کمک کند. با او صحبت کنید و اجازه دهید نیاز شما به حمایت شدن را درک کنند.


همسر، خانواده و دوستان می توانند حامی خوبی در این شرایط باشند. همه چیز را با آنها در میان بگذارید و از حمایت عملی شان استفاده کنید. اجازه دهید آنها نیز بدانند که حس خوبی ندارید و ممکن است در این روزهای سخت به کمک نیاز داشته باشید. اگر ممکن بود از همسر خود بخواهید در کارهای روزانه منزل به شما کمک کند یا از فرد دیگری درخواست کمک کنید. دوستانتان  حتما می خواهند به شما کمک کنند پس وظایف خاصی را به آنها محول کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید از غذاهای سالم استفاده کنید، ورزش کنید و هر وقت فرصت داشتید به استراحت بپردازید. داشتن خواب منظم می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی خلق و خوی شما داشته باشد.


زمانی را برای تمرکز کردن بر روی خودتان صرف کنید و کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید.به خودتان اجازه آرامش بدهید و از فشارهای روحی – روانی بپرهیزید. اگر نگران سایر جنبه های زندگی خود همچون امور مالی، خانه داری یا روابط خود هستید،  به دنبال حمایت سایر افراد در این موارد باشید. اگر بتوانید همه موارد بیرونی را تحت کنترل خود در آورید قادر خواهید بود با احساسات مرتبط نیز به شیوه بهتری برخورد کنید. با همسر خود همیشه صحبت کنید. از کمک او استفاده کنید و اجازه دهید به خوبی بداند چه احساسی دارید و به چه چیزهایی فکر می کنید.


 

2
0
پاسخ به نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.